tisdag 3 juli 2012

I Sverige!

Är nu framme på Arlanda i Stockholm, efter två långa flygresor från Vancouver. Mitt flyg till Östersund går inte förrän imorgon bitti, så jag har en hel natt här... Var märkligt det känns att vara i Sverige igen efter nästan 11 månader i Kanada! Att höra svenska talas runt omkring mig, se svenska skyltar och svensk mat i butikerna...  På ett sätt känns det roligt med att det familjära, men samtidigt så längtar jag tillbaka till Vancouver så mycket! Allt det spännande i att bo i ett nytt land finns ju inte här. Ingen skyline, inget hav, inga berg och ingen liten pojke att ge godnatt-pussar... Planen är att stanna uppe hela natten (jag hittade inget hotellrum och tänkte att jag nog klarar en vakennatt eftersom jag borde vara på Vancouver-tid fortfarande); jag får försöka hålla mig busy skypande och bloggande. Så snart finns det säkert en hel massa nya blogginlägg om de senaste dagarna att läsa!

1 kommentar:

  1. Välkommen till Sverige Ylva! Det känns skönt att veta att du nu är på svensk mark! Fastän du är bara i Stockholm ännu! Krmar från farmor, farfar och farbror!

    SvaraRadera