tisdag 3 juli 2012

Lördag i Vancouver

Lördagmorgon vaknade jag upp till regn, alltså det vanliga Vancouver vädret :) I alla fall en sak som jag inte saknar därifrån. 
 Jag, Tash och Daniel åkte till Costco, en gigantiskt supermarket (den sjunde största återförsäljaren totalt i hela världen). En affär jag velat besöka ända hösten, då jag hört så mycket om hur stor den ska vara och hur stora förpackningar man kan köpa! Nog levde butiken upp till förväntingarna alltid! Skulle man köpa juice fick man ta en hel kartong - 16 liter, och ville man ha potatis var de minsta säckarna på 10 kilo. Fast nog ser det mer ut som  ett lager än en mataffär?
Inte bara mat fanns det där - Daniel han gillade mikrofonerna :) 
Impulsköp? Åk till mataffär för att köpa lite mjölk och kom hem med... en toalettstol?
 På eftermiddagen åkte vi på frukt- och grönsaksmarknad. 
Gäss vandrade omkring lite varstans där :)
 Vi tog en promenad vid the Dyke i regnet
 På kvällen åkte vi på Chinese Market!
 Och lekte lite i en ljud-park
Daniel gillade verkligen att höra ekot av sin egen röst!
Allihopa vid floden
 Där vi såg en vacker solnedgång!  

 Resten av kvällen ägnades åt mitt rum. Tre påsar med saker att slänga blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar