onsdag 1 februari 2012

Vårtecken

Idag var både jag och D förkylda, så vi gjorde inte några länge utflykter idag utan stannade i närområdet. Men vilken bra dag det varit! Det kändes precis som om våren kommit idag, med solen som sken, fåglarna som kvittrade och knoppar på träden, så härligt!
Årets första maskros!
I hela januari har jag kört gå-träning med Daniel. Varje dag när vi har varit på en länge promenad med barnvagnen har jag lyft ut honom och låtit honom promenera i 20-30 minuter. I början klagade han rätt så mycket och ville helst att jag skulle lyfta upp honom, så jag fick "lura" honom att gå, men han har blivit duktigare och duktigare och klagar inte alls längre nu. Jag märker verkligen stor skillnad på bara en månad! Igår gick D fem kvarter och idag promenerade han nästan hela vägen till lekparken själv, han har blivit så duktig på att gå!
 Även om solen sken hade vi utrustat oss med regnoverall, stövlar och vattentäta hestra-vantar. Och efter skyfallet igår kan jag säga att det verkligen behövdes! Stackars de andra barnen på lekplatsen, klädda i jeans och gympaskor, de kunde varken åka rutschkana, gunga eller klätta omkring... Men Daniel, han kunde leka han!
 Lätt hänt att vanten fastnar när man gör en "underdog", dvs springer under gungan när man knuffar på fart. Något som Daniel förövrigt fullkomligt älskar!
 Peek-a-boo i tunneln
 Att hoppa i vattenpölar är alltid skoj, och att leka med bollar. Att kombinera de två gör det hela ännu bättre!
Me and my lovely Danny-boy! Även om luften var ganska kylig, värmde solen så skönt. Åh, vad jag längtar till våren nu!

Förmiddag ute i solen + eftermiddag på sagostund på bibblan = Mysdag!

7 kommentarer:

  1. här dröjer våren ett tag till, inga maskrosor i sikte. I dag har vi -20, klarblå himmel och massor med vid pudrig snö :-)

    Kram syster mia

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag är lite intresserad av att fråga dig några saker, dels för att jag gör en läxa om det men också att jag har ett underliggande intresse i det. Antar att du besvarat många frågor om au pair yrket och så på din blogg, men jag under mer om du märker av franskan i kanada och om du gör det, på vilket sätt?, om dom pratar franska där? Och om de har några franska seder? Kanske kan man få din mailadress så att man kan fråga över mail?
    Mvh Emma Lyngman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma! Jag vill inte lämna ut min mailadress här på bloggen, men kanske kan du skriva din så svarar jag gärna på dina frågor!

      Radera
    2. emma_island@msn.com

      Radera
  3. De kan väl inte vara vår nu? den kommer väl i slutet av april, nu är de strålande solsken -14,6 och gnistrande djup snö så en fin vinterdag är det! :-)

    SvaraRadera
  4. Är du säker på att jag ska ta vinterskorna Ylva?? :D :D :D Ni ser ut som två väldigt GLADA solar! Mina barn ska definitivt ha såna där gula regnoveraller!!! :D:D:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, ta kängor, regnstövlar, andra stövlar och gympaskor. Vädret är väldigt varierande här ;)

      Radera