söndag 28 augusti 2011

Bilder från resan


Vinkar hejdå till familjen på Frösö flygplats. Tråkigaste delen med att åka bort...
Nu lämnar jag jämtländsk mark!
Sover på Rest & Fly. Sköna sängar, fast lite svårt att sova var det ändå. Det kändes ju så spännande!
 En förväntansfull tjej! Här väntar jag på att få kliva på planet mot Island.
 För första gången fick jag gå på först på flyget!
Island såg häftigt ut från flyget, med massa berg och snö! Fast inte ett enda träd såg jag, bara torrt vulkanlandskap. På Island fungerade inte mitt bankkort, och jag fick lite panik, tänk om det inte skulle funka i Kanada heller!? Vad skulle jag då göra, utan pengar och ingen mat på hela resan! Som tur var fungerade det både på flyget och i Kanada senare :)   (Bild från Google)
 I Toronto fick jag gå till immigrations-kontoren för att få mitt visum. Nervöst kändes det, men skönt att det är fixat nu!
Första måltiden i Kanada intogs på Toronto flygplats. Det blev en yoghurt med bär i, mer än så är man inte hungrig på klockan tre på natten :)

3 kommentarer:

  1. åh, så spännande. Ser verkligen fram emot att höra mer om familjen och vancouver mm när du landat , sovit och börjar upptäcka din nya stad...du kommer att få det superkul!

    Kramar i massor/
    syster yster Mia

    SvaraRadera
  2. känner igen dom 2 översta bilderna.. skönt att du fick ditt visum :-)

    SvaraRadera
  3. Vi följer med spänning vad som händer. Hoppas allt går bra

    M&D

    SvaraRadera