onsdag 24 augusti 2011

Sista minuten-fix

De här sista dagarna har det slagit mig att jag har massor av saker att fixa! En reseförsäkring hade jag till exempel inte ens tänkt på att jag kunde behöva förut, men nu är det fixat. Och så har jag förstått att svenska körkort visst inte gäller i Kanada, så jag behöver ett internationellt.

Så idag tänkte jag införskaffa mig ett sådant. Motormännens kontor, de som gör korkorten, ligger på Frösön, så jag tog cykeln och begav mig ditåt. Jag cyklade upp till toppen av Frösön, för er som inte bor i Östersund kan jag berätta att det verkligen inte är någon enkel cykeltur, hämtade andran någon minut och ringde sedan kontoret och frågade efter en mer detaljerad vägbeskrivning. Då visade de sig att han på kontoret hade åkt bort och inte kom tillbaks förrän på kvällen! Det var bara att åka nerför backen igen... Nästa gång tar jag nog bilen dit :)

2 kommentarer:

  1. Du får se det från den positiva sidan-du kunde ju ha gått dit! för att sen upptäcka att du var tvungen att vända... Hmm..
    Imorgon slutat jag cirkus kl 14. Då ses vi om du har möjlighet utanför Törners, där vi gick ut när du var med. Resten blir historia, men är i nuläget inte skrivet. Du behöver hur som helst följande:
    -Inlines(hjälm och skydd)
    -Kläder efter väder
    -Fem slumpvis utvalda brev från mig till dig.
    -Bikini
    -Ryggsäck
    -A smile :)

    See you :D

    SvaraRadera
  2. Då väntar jag utanför Törners :)

    SvaraRadera