tisdag 6 mars 2012

Det kan väl inte vara vinter i mars?

Solen skiner, fåglarna kvittrar, körsbärsträden blommar, vägkanterna är fulla av krokusar och snödroppar. Idag kunde jag för första gången ta av mig jackan på lekplatsen och gunga i bara t-shirten. Nu måste det väl ändå vara vår?! Familjen envisas dock fortfarande med att det är vinter ända tills vårdagjämningen. Tsk, det har de nog fått om bakfoten. Nu är det vår och därmed basta! Jag längtar soliga roliga dagar i havet med Daniel, varma promenader i kjol och sandaler och ljumma kvällar på stranden med mina vänner.

3 kommentarer:

  1. Today was such a nice day! I'm so sad I wasn't able to come with you to the beach, it would have been so much fun... But it's only the beginning of the spring so we'll have a lot of other sunny days! (Hopefully)

    SvaraRadera
  2. håller med dig, absolut vår :-) här har vi takdropp (men fortf mkt snö) och jag tycker det känns som vår, härlig vårvinter :-)

    kram
    syster mia

    SvaraRadera
  3. Här är det då snöstorm, snö precis överallt och kallt! Fast jag njuter av att det fortfarande är vinter! Jag tycker jag har tur som har så mycket av den kvar! Länge leve våren, OCH vintern! :D

    SvaraRadera