lördag 10 mars 2012

Penny Lane is in my ears and in my eyes

Lördagsmorgon... Ligger i min säng och lyssnar på musik och läser bloggar. Mysmorgon :) När jag lyssnar på Beatles kan jag inte låta bli att le, jag har så många roliga minnen förknippade med Beatles. Under mitt förra pair-äventyr, i England, åkte vi på en weekendresa till Liverpool. Min Beatlestokiga vän Veronica släpade med oss till alla Beatles-ställen i staden :) Ett av dem som jag kommer bäst ihåg är Penny Lane, en låt som nu alltid får mig på bra humör. Det är roligt att kunna tänka, jag var där! Vi kollade på the shelter in the middle of the roundabout, the barbershop och alla andra ställen. Och så drack vi varm choklad på mysigaste fiket!

3 kommentarer:

  1. Här kommer receptet på Morotssoppa.
    Riv 2-4 morötter grovt. Fräs dem en stund i
    2 msk. smör. Strö sedan över 2 msk mjöl och fortsätt fräsa lite till. Häll på 7-8 dl vatten och smula ner 1 1/2 fiskbuljongtärning. koka 3-4 min. Rör ner en tub Räkost (275 g). Smaksätt med dill och 1 tsk mald cayennepeppar. Låt puttra lite. Lyxa till med hackade räkor och/eller kräftstjärtar om du vill. Servera med en klick Creme Fraiche. Gott, gottigott-gott.

    SvaraRadera
  2. Inte bara det, de hade världens godaste chips (läs pommes frites) också! Nu blev jag sugen på att lyssna på lite Beatles jag me! :)

    SvaraRadera