onsdag 28 mars 2012

Framtidstankar

Igår var vi på playdate, eller Daniel och Daniel lekte och jag och Margot hade fullt upp med att catch up, efter två veckor i olika delar av världen. Medan pojkarna sprang omkring och jagade varandra, hade jag och Margot djupa samtal. Medan pojkarna satt under köksbordet och fnissade åt något som bara de förstod, så pratade vi om framtiden.

Jag tror att det här året i Kanada, har förändrat framtiden för oss båda rätt rejält. Och antagligen inte bara för oss, utan det gäller nog för alla som jag träffat här. Jag tror att alla au pairer som åker hem har förändrats på något sätt, vissa kanske bara lite medan andra åker hem som en helt ny person. Det blir nog lätt så, när man är ute och reser, får nya intryck och träffar nya människor. Man lär sig inte bara ett nytt språk och får nya erfarenheter, man lär sig också så mycket om sig själv.

När jag kom hit hade jag då ingen aning om att jag skulle flytta till Danmark till hösten, medan det nu känns alldeles självklart. Och roligt, spännande och helt rätt!

3 kommentarer:

  1. fast nu va de väl så att du skulle flytta till umeå och plugga och jobba där och inte i danmark

    SvaraRadera
  2. I like our chattings :)

    But I'm still confused, though

    SvaraRadera
  3. Vi längtar mycket efter dig. Snabbspola gärna tiden fram till juni!

    Flög igår till Umeå för ett besök på Universitet. Såg din framtida miljö med en mängd ambitiösa studenter. Saknar dock själv inte tentorna eller studielånen..

    D

    SvaraRadera