söndag 22 november 2009

Warwick Castle!!


Idag har jag foljt med Sandra och henes vardfamilj till Warwick Castle, Englands ultimata slott! Sandra fick resan i fodelsedagspresent av familjen, och sen fragade Karen om jag ocksa ville folja med. Klart jag ville!


Strax innan tio i morse akte vi harifran, det var jag, Sandra, Karen och Lottie (pojkarna i familjen hade annat for sig idag, scoutlager och ombyggnad av kallaren). Det sporegnade ute sa jag hade pa min vattentata jacka och vantar. Resan tog ungefar en och en halv timme, och under den tiden hade det som tur var slutat regna! Nar vi klev ur bilen var det nagra minuters promenad genom slottstradgarden innan vi sag slottet, det var jattefint! Precis som man forestaller sig att ett slott ska se ut, med hoga torn och en vallgrav runt omkring!



Inuti slottet hade de sparat rummen som de sag ut forr i tiden, med vaxdockor i fina klanningar och langa rockar, stora sangar med sanghimmel, sma parfymflaskor, harborstar och gamla tavlor... Det sag precis ut som om nagon fortfarande bodde dar! Vi provade fina hattar, kappor och tunga rustningar, det var roligt! Vi gick upp i det hogsta tornet, gick omkring i slottstradgarden bland alla pafaglar, var pa en miniteater i prinsesstornet, kollade pa film om gamla krig, at roast dinner (stek, ugnsbakad potatis, potatismos med ost i, morotter, broccoli, kokt kal, yorkshire pudding och brunsas) i slottskallaren och sag massa spannande saker overallt! Fast det basta sparade vi till sist, ett besok i The Dungeons! Vi var en grupp pa ca 20 personer som gick genom fangelsehalorna i slottet, som en hemsk teater som man sjalv var med i. Jattelaskigt och jatteroligt! Sahar stod det utanfor ingangen: Ruttnande organ, tortyrinstrument, avrattningar och labyrinten "forlorade sjalar"... Are you brave enought to enter? Jag var lite tveksam om jag verkligen var tillrackligt modig, men jag klarade mig helskinnad darifan. Fast jag skrek en hel del :) Skulle ni vagat prova?

1 kommentar:

  1. jag skulle nog inte väga, men jag är ju skitfeg också.

    Kram!

    SvaraRadera