måndag 22 februari 2010

Liverpool!

Har haft en helt fantastisk helg med tjejerna i Liverpool! Vi har gjort så mycket kul! Här kommer några bilder från några av de saker vi hann med.

Veronica är Beatles-galen, så en stor del av helgen spenderades på Beatlesgrejer. Här är vi på ett Beatlesmuseum, där man hade hörlurar och lyssnade sig igenom hela museumet. Roligt var det, och jag lärde mig massor!


Sandra och Veronica går på vattenytan av en fontän. I bakgrunden ser man Albert Docks, hamnen där bland annat Titanic seglade från.

Middag på en tapasbar på lördagskvällen!


På söndagen gick och kollade på massa Beatlesplatser, fick rejält ont i benen av allt promenerande! Gick nog flera mil under helgen. Här dricker vi varm choklad på ett kafé på Penny Lane.

Utanför porten till Strawberry Field.
Vi besökte även katedralen i Liverpool. Den är Englands störta och världens femste största katedral! Det här kortet är ganska dåligt, men man förstår i alla fall hur stor katedralen faktiskt är. Kolla bara hur småa Sandra och Veronica ser ut att vara framför porten!
Tände ett ljus inne i katerdelen.
Man firade det kinesiska nyåret på söndagen med parader, marknad, dans och karuseller!

Vå åkte på en seightseeingtur med en yellow duck marine, en buss som körde både på land och i vattnet! Det var roligt, här åker båten på The Mersey.
Ett besök i The Cavern - The worlds most famous club! En liten klubb långt under marken, där jättemånga stora artister spelat, Betles spelade till exempel där mer än 200 gånger! På baksidan av scenen fanns en målning där banden som spelade skrev sitt namn, så nu har jag sett en äkta beatles autograf!


Liverpool by night. På väg mot tågstationen på söndagkväll för att åka tillbaka till Hereford. En rolig liten resa hade vi!

5 kommentarer:

  1. Vad skoj ni verkade ha :)Var den varma chokladen från Penny Lane god? Det var nog den vackraste choklad jag någonsin har sett :P

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag ska göra en hemsida i kursen webdesign och den kommer handla om aupairyrket. Jag har tänkt att några aupairer runt om i världen ska få svara på några frågor och att jag sedan ska publicera detta på hemsidan. Jag kommer naturligvis också länka till de aktuella bloggarna på min hemsida. Så det jag undrar är om du skulle kunna tänka dej att svara på dessa frågor om/när du får tid?

    Au Pair frågor:

    1.Vart jobbar du som aupair?
    2.Hur kom du på att du ville jobba som aupair?
    3.Om du åkte med en organisation, vilken åkte du med? Om du åkte privat, hur hittade du din familj?
    4.Vilka består din värdfamilj av?
    5.Vart bor du och hur är det där?
    6.Hur ser en typisk dag ut?
    7.Vad är det bästa med att vara aupair?
    8.Vad är det sämsta med att vara aupair?
    9.Vad brukar du göra på din fritid?
    10.Har du rest något/planerar du att resa något under din aupairvistelse?
    11.Hur mycket tjänar du och hur brukar du spendera dina fickpengar?

    min mail är: joss3@crossnet.se

    SvaraRadera
  3. haha va sandra å veronica se små ut! dom måste ha krymt sen ja såg dom sist :P så nu kan du mycke mer om beatels? ja ska ta å blogga lite mer ja oxå ha inte haft orken till de än

    SvaraRadera
  4. Hej Ylva!

    Nu har vi tre bokat flygbiljetter till London. Vi kommer 7/5 och åker 10/5.

    M&D&B

    SvaraRadera
  5. Ja, visst var det roligt! :) Det gör vi om, Edinburgh nästa!?

    SvaraRadera