onsdag 17 februari 2010

Techniquest

Idag var jag ledig, men Rachel frågade mig om jag ville följa med henne och barnen på utflykt. Klart jag ville, speciellt eftersom Sandra och Lottie också kunde följa med! Aiden blev jätteglad när han fick spendera hela dagen med Lottie ;)

Vi åkte till Cardiff i Wales och gick först till ett hantverkshus där vi var med på en pottery-session! Vi fick göra egna skålar och grejer i lera, jättekul tyckte både jag och barnen!

På eftermiddagen gick vi till Techniquest, ett slags hus med massa prova på vetenskap-grejer för barn. Barnen älskade det! Det fanns hur mycket som helst att göra!

Jag och Harry på vattenavdelningen, man skulle snurra på röret för att flytta vattnet från en behållare till en annan.

Harrys huvud serverat på en bricka! Det fanns jättemånga illusionsgrejer att testa :)
Rachel och Charlie klurar och funderar.
Det var en rolig utflykt, fast jag spang efter Harry hela tiden, så jag hann inte leka så mycket! :)

2 kommentarer:

  1. Wow du har fullt upp - du gör det bra Ylva!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Hej Ylva! Ville bara meddela att jag har matat dina fiskar! Vi ses ikväll! Karen är hemma nu så jag får sluta när jag vill!

    SvaraRadera