måndag 19 april 2010

Inte länge kvar...

Rachel har pratat med några nya au pairer senaste tiden, eftersom jag ju åker hem till Sverige igen till sommaren. Igår ringde hon en tjej från Tjeckien, troligtvis är det hon som kommer hit sen. Hon pratade med mig lite också, väldigt dålig engelska pratade hon och hon förstod inte vad jag sa, men hon är nog snäll. Det känns lite konstigt att veta att "mina" barn snart ska ha en ny au pair... Jag har tänkt mig att åka hem i början av juni, men om det är den här tjejen som kommer så måste jag åka hem i slutet av maj istället. Det låter kanske inte som det är så stor skillnad, men för mig känns några veckor kortare som jättelänge. Jag har inte lång tid kvar har nu! Hjälp, det känns tråkigt att lämna au pair-livet bakom sig, men ändå skönt att komma hem... Åååh, jag vet inte hur jag känner mig nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar