söndag 16 augusti 2009

RING NU DÅ!

Jag gjorde iordning skrivbordet till den perfekta telefonplatsen. Ett block med frågor till famljen, ett tomt papper att skriva och kludda i under tiden vi pratade och några pennor. Bredvid la jag min telefon. Klockan var inte kvart över sju än, men jag satt och stirrade på telefonen, väntade på att den skulle börja lysa och låta. Klockan blev tio över, jag blev ännu mer nervös. Klockan blev kvart över, tjugo över och halv. Ingen som ringde. Nu är klockan kvart i nio och än har ingen ringt. Nu vågar jag i alla fall släppa telefonen med blicken, men fortfarande är jag lika nervös. RING FAMILJ, RING!

2 kommentarer:

  1. Hur går det med familjen, klart än?
    kommer inte i veckan, känner att jag måste skriva på d-uppsatsen och hinna städa bort alla bananflugor. Men ska nog snart hitta en helg då vi kommer på besök.
    Kram storasysteryster

    SvaraRadera
  2. För att ta bort alla bananflugor behöver du nog vara hemma ett tag :) Ses sen!

    SvaraRadera