söndag 25 oktober 2009

Food Festival

I lordags var jag och Sandra pa en matfestival har i Herdford, med massa lokal och narproducerat mat. Vi provsmakade massa olika saker, som applen, juice, marmelad och teer. Vi blev ocksa intervjuade av tv pa matfestivalen, det var roligt!
Det fanns ett cirkustalt med aktiviteter for barnen pa matfestivalen. Jag och Sandra tyckte vi var barn, for det fanns ju sa manga roliga saker att prova!
Jag rockar rockring med tre ringar, det gick val sadar... :)

Hemmagjord glass! Svartvinbar och kanel och ingefara, det var den godaste glassen jag atit i England! I och for sig den enda ocksa...

Det fanns mycket farska gronsaker att kopa. Visste ni att brysselkal vaxer pa en stock?
Vi kopte appeljuice med applen fran Hereford, jattegod var den! Sot och lite sur pa samma gang. Nagra knackapplen och chokladapplen kopte vi ocksa. Herefordshire ar kant for sina appelodlingar, sa vi var ju tvugna att kopa mycket appelgrejer!
Vi forsokte hitta hem utan karta... Hamnade forst mitt i en stor fabrik, och sedan pa ett overgivet jarnvagsspar... Vi fick i alla fall se nya delar av staden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar