onsdag 10 mars 2010

Är det nån som läser?

Jag har länge varit nyfiken på hur många som läser min blogg, och hur ofta. Är det ens nån mening att blogga om det bara är en eller två som kollar min blogg varannan dag?

När man bloggar på Blogger ingår det ju ingen statistikmätare, så för några dagar sedan bestämde jag mig för att ta tag i saken. Jag installerade ett statistikprogram för bloggen, från Susnet. Och kan ni tänka er, varje dag är det flera som läser min blogg :) Unika besökare per dag brukar ligga kring tjugofem, inte så mycket om man jämför med andra bloggar, men många fler än jag visste om! Mamma, pappa och mina syskon, jag vet att ni kollar min blogg ibland, men vilka är ni andra??

På Susnet kan man inte bara se hur många som läser bloggen, utan också hur de hittar hit. Någon sökte till exempel på google efter aupair +kidnappad, och kom till mitt inlägg om där vi kidnappade Veronica på hennes födelsedag, det var nog inte det den personen hade tänkt sig :)

Det är roligt att se att det i alla fall är några som läser min blogg, det gör mig mer motiverad att blogga, så nu ska jag försöka blogga bättre och oftare :) Får se hur det kommer gå...

3 kommentarer:

  1. Jeg leser bloggen din sånn ca. hver eneste dag :)

    SvaraRadera
  2. Jag läser din blogg flera gånger :) Du har ju jättemånga fler unika träffar än vad jag har :O Jag blir glad om jag får totalt 20 en dag :P

    SvaraRadera
  3. Jag följer både dig & Sandra via Bloglovin! Måste ju se hur ni har det! :)

    SvaraRadera