fredag 19 mars 2010

Stackars flicka som har en så lurig au pair

Idag satt jag på mitt rum och kollade lite bloggar och åt godis när Charlie kom in. Hon lekte lite på mitt golv, så jag tänkte inte så mycket på henne. Plötsligt såg jag att hon såg väldigt skyldig ut, en tvååring är inte så bra på hemligheter :) Hon hade tagit en godis från min godispåse, fast hon vet att hon inte får. En salmikbalk var det, en sån där jättesalt godis. Först tänkte jag gräla på henne, men sen kom jag på att det nog var en bättre läxa att låta henne smaka på den :) Så inte ont anande stoppade Charlie in godisen i munnen, sen tog hon ut den jättesnabbt igen och rynkade på näsan och försökte torka av tungan. Saltlakrits var nog inte vad hon hade hoppats på. Men nu tror jag nog att det dröjer länge innan hon vågar sig på att tjuva godis från mig igen :)

1 kommentar:

  1. Hahaha! Ja, det tyckte jag var bra! Samma grej funkade kanske på Kristine och Natalia när de fick smaka våra svenska salta sillar! Nu får vi ha allt vårt mumsiga godis för oss själva! :)

    SvaraRadera