måndag 22 mars 2010

Kvällsbad


En av fördelarna med att ha en au pair är att au pairen lär sig alla rutiner väldigt bra. Det blir inte som att ha en barnvakt hemma, utan au pairen blir som en familjemedlem som vet minst lika bra som föräldrarna när, hur och vad som ska göras.
Mina kvällsrutiner ser ut såhär: Klockan sex ska badet tappas upp, så att barnen kan hoppa i ungefär fem över. De badar 10-20 minnuter beroende på trötta de är och hur roligt de har det i badet, sen ska pyjamaserna tas på och mjölk ska värmas. Det blir några minuter barnprogram innan klockan blir kvart i sju och det är läggdags. Då ska man först säga god natt till Harry innan man följer Charlie upp till hennes rum och nattar henne. Det är väldigt inrutade kvällsrutiner, tycker ni inte? Men det är kanske så barn vill ha det, samma lika varje dag.

2 kommentarer:

  1. Ja så tror jag att det är! I alla fall när det gäller sovtider och mat och sånt. Kanske inte vad gäller lekar mm. Jag menar det måste ju vara lite annorlunda och inte helt schemalagt känner jag. Rutiner är bra för de där sakerna som är viktiga att de blir av! Tycker ni inte? Själv gillar jag ju förändring och att prova nya saker hela tiden, så jag har inte så bra rutiner vad gäller mig själv! Tyvärr... :)

    SvaraRadera
  2. samma lika, lika samma. hmm känner du igen de? :P

    SvaraRadera