tisdag 16 mars 2010

Lekgrupp

Har haft en rolig och solig dag! Var på lekgrupp med småbarnen på förmiddagen. Lekgruppen vi går på är jätterolig tycker jag, och barnen också såklart :) Vi leker massa, gör något pyssel/målar, har sagostund med powerpoint-bilder på väggen, fikar, sjunger och leker några lekar! Det är väldigt trevliga ledare och mammor och pappor på lekgruppen, så det är alltid roligt att gå dit!

En av mina favoritföräldrar på lekgruppen är en pappa som präst och har väldens snällaste och sötaste lilla pojke! Pappan är alltid jättesnäll och mysig på nåt sätt. Han har börjat fundera på att skaffa en au pair till hösten, för han tycker jag verkar så bra, och idag frågade han om jag ville komma och jobba hos dem! Jag tycker verkligen att de är verkar snälla och tror att jag skulle trivas bra där, men samtidigt vill jag vara hemma i Östersund ett tag innan jag drar iväg på nya äventyr...

Hur tycker ni att jag ska göra?

5 kommentarer:

  1. kul med ny familj men du ha en hemma som vill att du ska komma hem!! mamma hälsar att hon vill ha hem sin lilla flicka!

    SvaraRadera
  2. jag tycker att du borde tacka ja! när du väl har börjat plugga så kommer du nog aldrig kunna ta dig iväg på något sånt här igen så det är bäst att passa på när du kan! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det skulle vara spännande att se södra England! Samtidigt går det säkert att hitta en bra familj i ett helt nytt land också! Frågan är om det finns någon lika bra... Se till att du får deras mejladress eller nåt, så du kan kontakta dem om du får tråkigt där hemma i Sverige till hösten eller senare, man vet ju aldrig! :)

    SvaraRadera
  4. tacka ja!!! då kan jag vara kvar här resten av året utan att vara en lämnad åt mitt öde :P
    Åk till den familjen efter sommaren :D

    SvaraRadera
  5. visst låter det bra att familjen verkar vara jättebra och visst kan det vara lockande att stanna kvar i den stad där du bott nu ett tag men vore det inte lite kul att se andra platser också? :) Du borde åka till Scottland eller Irland eller nåt. :) Det är ju inte direkt så att Hereford är den bästa platsen på jorden heller. ;)

    SvaraRadera