måndag 22 mars 2010

Trafikolycka

Imorse när jag körde hem igen efter att ha lämnat på skola och dagis var trafiken väldigt långsam. Eftersom jag inte hade bråtttom tänkte jag inte så mycket på det, utan höjde volymen på radion och sjöng med i en sång istället. Det är ju ingen man kan göra åt en trafikkö ändå. När jag nästan var hemma såg jag varför trafiken var så dålig, vägen framför mig var full av blinkande brandbilar, ambulanser och poliser. Som tur var skulle jag precis svänga av vägen, de som skulle rakt fram fick vända tillbaka och köra en annan väg.

När man ser polisbilar brukar man ju alltid kolla sig omkring för att se vad som pågår, det gjorde jag även idag. Det här är vad jag fick se: En buss vid vägkanten, med en ensam man i som satt och höll händerna över huvudet och vaggade fram och tillbaka, en motorcykel i diket och människor med bårar som skyndade omkring.

Det kändes hemskt, men ändå blev jag nyfilen och undrade vad som hänt, så när jag kom hem tog jag en promenad åt det hållet. När jag fram hade ambulanserna åkt, bussen var borta och allt såg som vanligt. Undrar vad som hade hänt? Om det var hemma skulle man bara kunna gå in på lokaltidningens hemsida och läsa, men lokaltidningen här kommer bara ut en gång i veckan och deras hemsida är inte heller så uppdaterad, där står ingenting.

Jag kan ändå inte låta bli att fundera över vad som hänt...

1 kommentar:

  1. Jag tyckte det var mycket blåljus i farten igår när jag körde hem från att ha lämnat barnen! Uscha vad hemskt! :(

    SvaraRadera