fredag 26 mars 2010

Svar på tal

God morgon! Är ledig hela förmiddagen idag, det ska bli skönt :) Här kommer svaren på Sandras frågor:
  • Jag åt inte någon våffla igår, trots att det var våffeldagen i Sverige. Här i England finns bara tjocka söta våfflor som man köper färdiga och rostar i brödrosten, och de är inte alls lika goda som nygräddade svenska frasvåfflor. Så egentligen gjorde det inte så mycket att jag missade våffeldagen, när det enda jag kunde firat den med var såna där söta engelska våfflor...

  • Min favoritbarnfilm just nu är Skönheten och odjuret, fast det var jättelänge sedan jag såg den. Men igår när jag och Harry kollade på Peter Pan var det reklam för andra filmer i början, bland annat Skönheten och odjuret. Och då kände jag att "Åhh, den filmen vill jag se! Den var ju så fin!" Så jag tror att den är min favorit just nu, eller i alla fall en film som jag gärna vill se!

  • Från Sverige saknar jag mest, förutom alla mina snälla och fina människor, naturen. Tänk att kunna ta en promenad i skogen, eller åtminstone se ett träd, det saknar jag. Att en varm sommardag hoppa ner i en glittrande blå sjö från en träbrygga, plocka solvarma jordgubbar från ett trädgårdsland, susa nerför en snöig backe på en madrass... Sverige är bra fint det!

  • Mitt favoritgodis i England är nog Starburst sour, fruktkolor i olika goda, sura smaker. Mums!

  • Min drömtårta är nog en passionsfruktsmoussetårta, med vanilj- och kardemummapannacotta i och frasiga och lite sega kokosbottnar. Och så massa frukt och bär ovanpå! Fast en kladdig och seg kladdkaka, med chokladsmörkräm som glasyr och toppad med hackad dajm och hallon vore också väldigt, väldigt gott!

1 kommentar:

  1. Ska jag leta reda på Skönheten och Odjuret och ta med mig den ikväll? Är det något annat ni vill att jag ska bringa?

    SvaraRadera