söndag 28 mars 2010

Jobbarhelg

I helgen har Rachel varit på träningsläger med Royal Air Force, så jag har jobbat hela helgen, dygnet runt :) Roligt och jobbigt. Som tur var var Sandra här och hjälpte mig, snälla hon!


Nätterna var rätt så jobbiga. Charlie vaknade runt halv tre och ville sova i min säng, och Harry kom nån timme senare, tyvärr kan jag inte alls sova när Charlie är i sängen, för hon vill ligga så nära och sparkas gärna så jag har inte sovit så mycket i helgen...


På lördagsförmiddagen bakade vi kanelbullar, de blev hur goda som helst!

Sen åkte jag, Sandra, Aiden, Harry och Charlie till Queen's Wood, en skog 30 minuter härifrån. Vi hade först picknick; mackor, frukt, oststavar, chips och BULLAR!
Sen lekte barnen en stund i lekparken där. Charlie står vid grinden till lekplatsen och väntar på att nån ska öppna den åt henne.

Sen gick vi in i skogen! Aiden och Harry smyger omkring i ett dike :) Aiden gillar allt som har med militärer att göra, så han hade med sitt gevär och gick omkring i skogen och lekte krig :)
Aiden kamoflerade sig med lera i ansiktet

Jag och Charlie vilar på en bänk under ett blommande träd. Våren är på väg!

Idag lekte vi lite med trolldeg på förmiddagen. Det gillade alla barnen! På eftermiddagen gick vi till parken och lekte, och sen kom Rachel hem när vi satt och åt middag! Det var min helg det, mycket att göra, men roligt har det varit!

3 kommentarer:

  1. Ja, det var en superbra helg! Det var roligt att vara med barnen och dig Ylva! :) Det får vi göra om! Fast jag håller med om att nån annan gärna får ta nattpasset, om man säger så... :) KRAM

    SvaraRadera
  2. ELIN, STEFAN, AXEL, EMIL1 april 2010 kl. 06:11

    GLAD PÅSK FINYLVA! Tack så jättemycket för dom fina påskkorten!

    Axel och Emil står här bredvid mig och dom tycker att jag ska säga det här till dig:
    Att vi saknar dig och att vi vill att du ska komma och hälsa på snart!

    Hoppas du får det bra i påsk! Vi ska till Paradiset i morgon, så vi hoppas på solsken, pimpling och Axel och Emil hoppas att dom får åka skoter med Björn en massa!

    PÅSKKRAMAR från oss!

    SvaraRadera
  3. Glad påsk! :) Ha en jättebra helg.

    SvaraRadera