onsdag 10 mars 2010

Saknar svenska

Hade en riktigt rolig dag idag! Var hemma på förmiddagen och bloggade och umgicks lite med Rachel och småbarnen, sen efter lunch gick jag in till stan för att träffa Sandra och hennes familj! Det var roligt att träffa dem och prata lite svenska!

Det var kanske en vecka sen jag pratade svenska senast, och oj vad snabbt man börjar sakna att kunna säga precis det man vill till nån. När jag pratar på engelska kan jag oftast inte säga det som far genom mitt huvud, utan jag måste planera och tänka om jag vill säga något speciellt. Ibland är det jobbigt, man vill ju inte gärna ge sig in i några djupare diskussioner med nån, utan det blir mest ytligt...

Men nu stod alltså sex äkta svenskar framför mig och jag kunde prata precis så mycket jag ville :) Vi hade en trevlig eftermiddag; kollade i katedralen, promenerade och spelade spel och åt godis på deras hotell! Tack Monica, Pärra, Sandra, Pontus, Jessica och Edvin för en rolig och svensk dag!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du ville göra oss sällskap! :) Det var roligt! Jag saknar dem redan, fast de var här för bara några timmar sedan... <3

    SvaraRadera
  2. Tack själv Ylva! Det var så roligt att träffa dig! Vi ser fram emot sommaren när vi ses igen!
    Kramar från oss alla i Täng!
    PS-Vi läser din blogg!

    SvaraRadera