onsdag 30 november 2011

Bio-kväll!

Igår var jag på bio och såg senaste Twilight-filmen med Stine, mitt första biobesök här i Kanada! Det var inte så mycket som var annorlunda mot Sverige, förutom två saker: man hade inte numrerade platser utan kunde själv välja plats i salongen, och så PRISET. En biobiljett hemma kostar mellan 70 och 110 kronor, medan jag bara betalade 6 dollar igår, alltså typ 40 kronor! På tisdagar betalar man bara halva priset när man går på bio här, det gillas :) Varför har vi inte någon sådan dag hemma också? Fler biobesök på tisdagar blir det alltså alldeles säkert!

Hur var filmen då? Jodå, den var bra. Fast jag tycker nog bättre om de tidigare filmerna, de är lite mer spännande. Att jag redan läst boken och visste hur filmen skulle sluta kan ju också ha varit en bidragande faktor till varför den inte kändes så spännande. Fast den var definitivt värt sex dollar!

3 kommentarer:

  1. Bra biopris. Kanske Dunderklumpen nästa tisdag?

    Föreslår Skype i närtid. Det finns en hel del att uppdatera.

    D

    SvaraRadera
  2. Den var jag och Elin och såg i tisdags oxå, tyckte väl inte heller att den var super, men man måste ju se den.
    Kram syster Mia

    SvaraRadera
  3. Hoppas det var en romantisk film. Alldeles för lite av den sorten numera, åtminstone på TV. fof

    SvaraRadera