söndag 6 november 2011

Capilano Suspension Bridge

Idag åkte jag, Stine och Amanda på utflykt till Capilano Suspension Bridge, en turistattraktion med en lång hängbro i centrum. När jag gick ut imorse för att ta bussen dit, möttes jag av en vacker syn. Det hade snöat i bergen! Det såg precis ut som att någon hade pudrat florsocker på bergstopparna :) Nu längtar jag till vintern!
 Stine och Amanda i kön till ingången.
På väg över hängbron. Vattnet i floden nedanför var otroligt klart, man såg varenda liten sten på botten, och massa laxar som simmade uppströms!
 
Jag och Amanda
 Vi testade "The Treetop Adventure", en bana högt upp bland trädtopparna. Jag försöker att träna bort min höjdrädsla, men lite läskigt var det!
Naturen där var jättefin! Det var en rolig dag!

På seabusen på vägen hem pratade jag och Stine om hur mycket det finns att göra här i Vancouver, och hur viktigt det är att vi verkligen tar tillvara på varenda dag och passar på att se alla nya saker och göra allt vi vill göra. Det är så fint här, och än så länge så uppskattar vi det verkligen. Varje gång jag går ut förundras jag över utsikten; downtown, havet, stränderna, bergen... Jag undrar om de som bor här fortfarande kan uppskatta det, eller om de bara ser det som hemma? Jag och Stine kände att vi inte alls ville åka ifrån den här staden. Hur kan man lämna Vancouver? Året här kommer gå alldeles för snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar