tisdag 22 november 2011

Go Canucks Go!

Idag var vi hemma hos Margot och lekte. Våra små Daniels lekte med hockeyklubbor och bollar. Vi funderade på om de kanske kunde spela i Vancouver Canucks när de blir stora...


I Vancouver är ishockey jätteviktigt, det är nog den största sporten i det här landet. Innan jag kom hit visste jag knappt vad Canucks var (okej, jag erkänner, jag hade faktiskt ingen aning om vad Canucks var!), men när man bor här så kan man knappast undvika hockeyn. Överallt är det annonser och reklam för hockeylaget, på bussarna står det go canucks go, på teve finns det alltid en hockeymatch att kolla på och samtalsämnet på bussen är oftast hockey. Även om jag inte direkt är det största hockeyfanet, så måste jag såklart gå på en match någon gång under tiden jag är här! Grannen John har sagt att han kanske kan fixa fribiljetter, så jag hoppas på det :)

2 kommentarer:

  1. Freebi som dom skulle ha sagt i monstergarage de är nice! tror de kan vara en upplevelse å se de live i en så stor stad där de är de största som finns typ. Är ju som en viss skillnad emot att stå å kolla me hockey rinken i norråker

    SvaraRadera
  2. Åter från en semestervecka och läser i kapp din blogg. Självklart ska du gå på hockey. När jag gick på basket i Texas var det riktigt häftigt... Go, Canucks go!
    D

    SvaraRadera