torsdag 24 november 2011

Today's mission

Dagens uppdrag var att köpa en karta inför helgens äventyr. Bästa stället för kartor här i Vancouver skulle vara den gigantiska outdoor-affären MEC, Mountain Equipment Co-op. Som man hör på namnet är det en kooperation som ägs av dess medlemmar, precis som vår svenska mataffär Coop. Skillnaden är att på MEC får man inte ens handla om man inte är medlem. Men det skulle ju inte vara några problem, för Tash är medlem (onödig fakta om Kanada: Medlemskort, som min plånbok i Sverige är full av, verkar inte vara så poppis här, utan i butikerna här är det  istället ett nummer man uppger i kassan).

Sagt och gjort, Daniel och jag begav oss ner mot MEC för att ta en närmare titt på deras kart-utbud. Väl framme märkte jag att jag visste glömt Tashias medlemsnummer hemma, så jag kunde inte köpa något i den affären... Och Tashia är inte direkt den lättaste personen att nå via telefon på dagarna. Det kändes ju ändå lite surt att åka hem igen utan att ha uträttat något alls... Eftersom MEC ligger i ett område fullt med friluftbutiker, passade jag på att köpa ett par vandringsbyxor, i en affär där vanliga dödliga får handla. De hade dock inga kartor, utan hänvisade mig bara till MEC.

Nu är det ju så att jag inte bor hos en vanlig värdfamilj, utan hos en superfamilj! Så när H hörde om min dag skjutsade han ner mig till affären och vi kom hem med både en karta och ett par långkalsonger! 

Uppdrag slutfört! Karta, långkallingar och hiking-byxor. Nu borde jag vara redo för helgens strapatser!

3 kommentarer:

  1. ska bli spännande att se vad ni hittar på i helgen, låter som nått frilufsaktigt i alla fall om man ska tolka inköpen :-)

    Kram syster mia

    SvaraRadera
  2. HAHAHAH jag var där igår med! Letade skidor vid två-tiden ungefär. Kul att man måste vara medlem jag. Förresten ska dem ha gear swap på lördag och söndag, om du är sugen på skidor (fast jag har för mig att du inte längre åker?).

    SvaraRadera
  3. Äventyr på gång igen? Var försiktig så det inte händer något då! Vi är ju rädd om dig! Ha det så kul i alla fall. Kram från fof

    SvaraRadera