fredag 25 november 2011

Vad mer kan man begära av en torsdag?

Igår var en rolig dag! Var både på akvariumet med D, bakade och åkte skridskor med Margot på kvällen. Vad mer kan man begära av en torsdag?
Daniel är väldigt fascinerad av fiskar just nu. Så att åka till akvariumet och få se så många fiskar överallt, det gjorde honom till en väldigt lycklig liten pojke. Han spaang omkring mellan olika fisktankar, viftade upphetsat med armarna och sa ish, ish, ish (fish)!
Krokodiler! På barnavdelningen klappade jag för första gången  (och kanske sista?) en sjöstjärna! 
Väl hemma från akvariumet bakade jag bread pudding. Spännnade att testa ett nytt recept, jag har aldrig bakat med gammalt bröd förut!
 En färdig bread pudding, smakade lite som ugnspannkaka, med äpple och kanel i
 På kvällen träffade jag Margot för en kvällstur på isrinken. Margot var nog den första vuxna nybörjare jag sett, i Sverie lär ju alla barn sig att åka skridskor redan på dagis. Från början höll hon i kanterna på rinken när hon åkte, fast efter lite guidening och övertalning av mig så vågade hon släppa! Jag lärde mig att göra skating crossovers, alltså svänga :) Om jag fortsätter åka skridskor då och då kanske jag snart kan lära mig stanna också!
 Som alltid när man åker skridskor var det väldigt skönt att  ta av skridskorna efteråt :)

3 kommentarer:

  1. Först bakning, sen motion. i rätt ordning! fof

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att åka skridskor! Jag längtar redan tills isen lägger på Storsjön så jag också kan åka lite :) Imorse när jag vaknade för att gå in till de andra och tända första adventsljuset och äta lussekatter och risgrynsgröt, så kände jag de första snöflingorna landa i håret. Det var verkligen underbart! <3 Sen fortsatte det att snöa nästan hela dagen, 11 cm! Så nu är Östersund och Ås snötäckt och julstämningen har satt in till fullo! Jag har till och med satt igång med pepparkakshus-bak! :) Men... Jag saknar dig! Jag gissar att du haft en trevlig söndag i Vancouver, för du har då inte suttit hemma framför datorn, eller hur :) Vi kan väl höras någon annan dag? Jag tycker dina bread puddings ser läckra ut! Lust att dela med dig av lite recept?? :) KRAM

    SvaraRadera
  3. va 11 cm i ås? kom typ 5 här i stan! att de kan skilja så mycket..

    SvaraRadera