söndag 13 november 2011

Home sweet home

Är nu hemma igen efter en roligt weekend i Victoria på Vancouver Island. Tjejerna var jättetrevliga, jag har nog inte skrattat så mycket på länge :) Stine och Anette försökte lära mig danska, jag ler fortfarande åt minnet av Stines förklaring av fotgängare, a human with feet :) Det var dejligt :)

Även om vi hade det jättekul så var det skönt att komma hem igen. Ju länge tiden går, desto mer känns det här som hemma. Det här var mina första dagar utan Daniel sedan jag kom hit, det kändes jättekonstigt. Jag saknade honom, hans glada leende där man ser alla sex tänder :) Jag tänkte hela tiden; det här skulle Daniel ha gillat! Jag saknade både Daniel och H och T i helgen. Hemma är nog ändå alltid bäst. Nu sitter jag i sängen, kollar några bloggar och klappar katten. Annie vet när jag behöver sällskap, då kommer hon insmygandes i mitt rum och hoppar upp i sängen och spinner, mysiga katt :)

Jag är helt slut efter tre fullspäckade dagar, så nu är det nog dags att sova. Ni får vänta till imorgon med att se de senaste bilderna från Victoria.

Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Skönt att du haft det bra.
    Efter tre dagar med minusgrader slog värmen till igen i går kväll. Markfrosten försvann och det började blåsa. Å andra sidan är det bara tre dagar kvar till vår utflykt.

    D

    SvaraRadera
  2. hejsan!

    jag hittade din blogg på google. jag letar efter aupairer som har bloggar och bor i Kanada och hittade dig! jag är himlans himlans sugen på att flytta dit och tänkte om det är okej att jag ställer lite frågor?

    jag är barnflicka i sverige nu, göteborg. flyttade från Norrbotten för att arbeta. så jag har koll på yrket, upptäckten av en ny stad, träffa nytt folk och anpassa mig till en ny familj. jag jobbar men två tvillingar på 2 år, och jag trivs jätte bra som barnflicka, men känner ändå att jag vill flytta utomlands. och kanada, det är ett land jag älskar och skulle kunna göra vad som helst för att resa dit!

    men det är jag undrar är;
    - hur fungerade språket för dig? jag menar man måste ju tala engelska? var det mycket "bökigt" i början?
    - det här med körkort. jag har det, men behöver jag ta ett kanadeniskt körkort, ett internationellt eller kan jag använda mitt svenska?
    - vänner, aktiviteter, familjen, landet. lärde du dig det snabbt eller var det väldigt "komplicerat"?

    jag har säkert en miljon frågar att fråga! haha, men jag tog det viktigaste först! och jag är absolut inte rädd för utmaningar, jag VILL bo utomlands och "studera" min engelska så att det är bättre än vad den är, haha!

    men vad tycker du om kanada? berätta lite kort om du orkar!

    ha det bäst! :) // Gabrielle sundström

    SvaraRadera
  3. Godnatt vännen, sov gott! Vi hörs i morgon.Kram fof

    SvaraRadera