onsdag 30 november 2011

En dag med Amanda

Idag var jag och Daniel hos Amanda nästan hela dagen. Playdates gillas skarps :) Daniel fick busa med Wilde ett tag; de lekte med bilar, dinosaurier och hade diskborst-krig :) Söta ungar :)
 Fina småkillarna delar på en burk goldfish. Efteråt så ger Daniel Wilde en hel massa kramar. Jag tror han gillar dig, Wilde, sa jag. Jag gillar hundar, svarade Wilde :) Ibland undrar man hur en fyraårings hjärna fungerar...
Efter att vi lämnat Wilde på förskolan och Daniel somnat i sin vagn, satte jag och Amanda igång att baka.  Äppelpaj skulle det bli, fast med viss modifikation... Vi bytte bland annat ut smuldegen mot granola-musli blandat med smör... Recept är väl ändå inte till för att följas!? Notera storleken på förpackningarna här, ett treliters smörpaket och en gigantisk kanelburk. Såna här stora förpackningar finns nog bara i Kanada! I Amandas kylskåp räknade jag till inte mindre än 12 liter apelsinjuice! Här kommer allt i stora mängder!
 Vi tänkte att vi skulle göra egen vaniljsås till pajen. Fast här i Kanada finns inget vaniljsocker, som det stod i receptet, så vi använde vaniljessens istället. Kolla läskigt stora flaskan! Tyvärr färgade essensen såsen brun... Fast det smakade gott ändå!
Kanadas bästa äppelpaj med granola-smuldeg, hasselnötter och en hel massa kanel. Vaniljglass och vaniljsås (det är inte senap!) Godaste lunchen!

1 kommentar:

  1. Annorlunda men det verkar gott! Tror det blir en smulpaj här också i dag! fof

    SvaraRadera