tisdag 15 november 2011

Söndag i Victoria

 Söndag morgon var regnig, blåsig och kall. Jag, Anette och Stine klev upp tidigt för att ta oss till den här stranden. Vad skulle vi göra där tror ni?
Simma så klart! Finns det något bättre än ett morgondopp i ett iskallt hav i november? Ja, det gör det kanske. Men fast det var kallt, så var det ändå härligt :)

Efter en promenad tillbaka till hotellet, väckte vi Mayumi som fortfarande låg och sov, och tog sedan en varm dusch. Sedan hoppade vi alla fyra på en buss mot en annan stad, för att testa BC's äldsta pubs berömda frukostbuffé!
 Första tallriken :) Det var den största frukostbuffén jag någonsin sett, de hade allt man kan tänka sig! Förutom svensk frukost då. 
 Andra tallriken; pannkakor med lönnsirap, french toast, jordgubbar och vispgrädde. Tredje tallriken tog jag inget kort på, men där hade jag kaka och melon. Ni kan tro att vi var mätta när vi gick därifrån! Vi rullade nästan till bussen :)
 Efter lite shopping tog vi en promenad längs hamnen. Det är fint i Victoria!
 Husbåtar
 Den smalaste gränden i BC, eller var det i hela Kanada? Jag kommer inte ihåg, men smal var den i alla fall.
Stine, Anette och jag på färjan på vägen hem, med ljusen från Vancouver i bakgrunden. En jätterolig helg hade vi!

3 kommentarer:

  1. Häftig frukost! Strongt att ta ett bad, ser kallt ut. Jag lovar att M och jag ska försöka bada också. Kanske på fredag? Vi vågar också!

    D

    SvaraRadera
  2. Strongt att bada i havet i novemberblåst och kyla, men typiskt dig Ylva. Aldrig rädd för kallt vatten! fof

    SvaraRadera
  3. haha bada nu.. typiskt dig :P ser kallt ut

    SvaraRadera