tisdag 5 juni 2012

Ibland funderar jag över alla hemma-mammor...

Idag stannade vi i Steveston, och testade en lekgrupp på ett av de community centres som finns i närheten. Vi lekte med andra barn och sprang omkring med bilar, bollar och cyklar. De andra mammorna/nannies sitter bara på sidan av och pratar med varandra, jag förstår inte riktigt det. Är man inte en stay-at-home-mom för att man vill spendera tid med sina barn? Om man bara går till lekgrupper så att barnen kan leka med andra, kan man ju lika gärna lämna dem på dagis. Nu menar jag inte att man alltid ska leka med sina barn, visst är det bra att de får aktivera sig själva också. Men vi var där i en och en halv timme, och under den tiden såg jag inte en annan av de ca 30 mammorna leka med sitt barn. Det blir ju mycket roligare för barnen (och föräldrarna!) om man är med varandra! I slutändan hade jag hälften av de andra barnen omkring mig och Daniel, alla ville vara med och leka :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar