tisdag 5 juni 2012

Kvällsrundan

Trots att Vancouver är en så stor stad, är tunnelbanan inte så mycket att skryta med. Tågen kör från förorterna in till Vancouver, och stannar såklart på några ställen under vägen, men så mycket mer än så är det inte. Om det är någonstans man vill ta sig, får man oftast använda sig av bussar. By the way så är det skytrain det heter här, för på de flesta ställen kör tågen faktiskt på broar uppe i luften istället för i tunnlar under marken. 

Men eftersom jag nu bor i en förort, så använder jag mig numera av tågen nästan varje kväll. De senaste två veckorna har jag åkt mer tåg än jag gjort sammanlagt under hela den övriga tiden i Kanada! För er som inte bor i Vancouver, så här ser det ut:
Cambie @ 41st avenue... Tågstationen syns inte så mycket ovanför marken, det är bara en T-skylt och ett trapphus. 
 Mot tågen!
 Lite märkligt känns det att det inte är någon som kör tågen. Det är liksom bara ett par vagnar som kör fram och tillbaka.
Utsikt från tågfönstret ca kl 22. Solnedgång över Richmond. Nästan hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar