lördag 16 juni 2012

Så många avsked

Nu börjar det, tiden med så många farväl. Mina sista två veckor här kommer innebära en hel avsked...

Imorgon åker Stine tillbaka till Danmark, så idag mötte jag henne för sista gången. Fast man kan nog inte kalla det att vi möttes, eftersom vi varit tillsammans ända sedan hon slutade jobba i torsdagskväll, men vi sågs i alla fall för sista gången. Sista gången i Kanada. Jag har gruvat mig för den här dagen hela veckan, och det var så ledsamt och jobbigt att säga hejdå... 

Jag fick nästan huvudvärk av allt gråtande, men jag är så ledsen att se henne gå. Jag hade inte väntat mig att finna en så bra vän här i  Kanada, men det gjorde jag. Och jag är verkligen glad för att jag mötte henne. Vi har gjort så mycket roligt tillsammans, hon och jag; i höstas åkte vi till BC's huvudstad Victoria för en långweekend, vi har varit på camping i Squamish, där vi klättrade uppför ett vattenfall och hörde björnar utanför tältet, vi  har haft snökrig uppe på Grouse Mountain, vi hade bästa helgen någonsin i Whistler i december, vi har firat det kinesiska nyåret tillsammans, paddlat kajak vid the Sunshine Coast, åkt skridskor, gjort Emily och Alaska - våra fina build-a-bears, surfat och whale watchat i Tofino, tältat på Salt Spring Island, åkt till ökenstaden Osooyos, simmat på alla möjliga ställen, lagat mat, gått på hikes i regnkogen, solat och lekt på alla Vancouvers stränder, spenderat många timmar på olika coffee-shops och haft massor av filmkvällar med smör-popcorn!

Mitt år i Vancouver skulle inte alls ha blivit lika roligt utan dig Stine, jag kommer sakna dig så otroligt mycket! <3

2 kommentarer:

  1. Förstår att det är jobbigt, men ni ses ju snart igen, eller hur? Åtminstone Stine! fof

    SvaraRadera
  2. jeg sidder i dusseldorf, og nej hvor er det bare kedeligt! aaaal for lang ventetid, også er du her ikke og en gang.. flyveturen var også noget af en gaber, der var jo ingen til at sidde og snakke med, som vi gør.
    Men alle de ting vi har lavet i år, har været så gode. Nu begynder nogle nye oplevelser snart, bare et andet sted. -glæder mig!

    SvaraRadera