lördag 30 juni 2012

Min sista arbetsdag...

Har nu arbetat min sista dag i Kanada. Så tråkigt det känns... Men jag och lillen hade i alla fall en superbra sista dag tillsammans! Och jag tog massor med bilder, som jag såklart delar med er :)
 Började dagen på kanadensiskt vis med chai latte från Starbucks. D var så nöjd över sin egen mugg med vatten, han pekade på den hela tiden och sa Danou (Daniel), och sedan på min och sa mommy (han kan fortfarande inte säga Ylva :/) Han var så glad och stolt!
 Vi började dagen på Van Dusen Garden, även om det var mulet ute så var det varmt och en så härlig sommardag!
 Näckrosor vid ankdammen
 Massor av vackra blommor
 Vi lekte kurragömma i en grotta
 Och sprang omkring i lusthuset i stenträdgården
 Han är en sån go liten kille!
 Skulpturerna måste såklart provklättras
 Den är lilla gläntan vid vattenfallet var helt täckt av nedfallna blommor. Det var så fint!
 D plockade upp dem och slängde ner dem i vattnet, där de låg och flöt så fint på ytan
 Vi körde traktor
 Och luktade på blommor! Jag tror inte D vet hur man luktar på blommor riktigt än, han bara skrynklar ihop ansiktet och säger mmm :)  Vi hade plockat förgätmigej, Forget-me-not heter blomman på engelska. Jag hoppas att lillen aldrig glömmer mig!
Vi kastade mynt i en lyckobrunn och önskade oss saker. D var så fascinerad av sköldpaddorna som simmade omkring

Efter några roliga timmar i parken gick vi till badhuset och lekte i poolen en sista gång. Det var en sån bra dag, även om det såklart var trist att det var min och Daniels sista dag tillsammans. Men vi kommer ju ses hela helgen också, även om det inte riktigt är samma sak...

1 kommentar:

  1. Åh, vilka underbara bilder! Kul att du har fotat så mycket under kanadaåret. Bara att gå in och titta och minnas! Kramar från fof

    SvaraRadera