onsdag 16 september 2009

Blod och bananflour


Idag har jag varit hos tandläkaren. Hade TRE tandläkare samtidigt... Kändes lite misstänksamt, som om de trodde att jag skulle ha jättemånga hål eller nåt. De sa att jag nästan hade ett hål, men att de inte kunde ta några bra röngenbilder, så de såg inte så bra. När de kollade på gamla bilder sa de att mina tänder sett ut så sedan 2006, så kanske har jag gått omkring med ett litet hål i tänderna i flera år! Nu ska jag i alla fall borsta tänderna jättenoga varje dag, så kanske det där hålet inte behöver bli nåt mer än ett nästan-hål :)

Som vanligt sa de att jag skulle använda tandtråd oftare, och som vanligt lovade jag mig själv att göra det varje kväll. Hål i tänderna vill man ju inte ha, och om jag får en fyllning måste jag ju börja oroa mig för knäcken på jul och nygjorda sega polkagrisar, och det vill man ju inte!

Nu är det i alla fall 18 månader kvar till nästa gång jag kommer ut från ett hus med lite blodsmak i munnen och bananflour på tänderna :) Skönt!

1 kommentar:

  1. Borsta och tandtrådag på du bara! LYCKA TILL PÅ UPPKÖRNINGEN IMORGON! :) Det kommer att gå utmärkt! Du kan!!! Kramar!

    SvaraRadera