torsdag 17 september 2009

Tjohej!

Tidigt imorse, klockan 7.30, hade jag körlektion. Det gick ganska dåligt, kom över i fel körfält efter en sväng och missade en högeregel. Men körlektionen idag slutade inte vid körskolan som vanligt, utan vid Vägverket, för nu var det dags för uppkörning! Kände mig ganska nervös... Körskolelärare Lena klev ur bilen och in kom uppkörningsman Hans-Gunnar. Jag blev bara mer och mer nervös. Men Hans-Gunnar var snäll, och pratade lite grann om allt möjligt så min nervositet försvann nästan!

Sen gjorde jag en liten säkerhetskontroll, och började köra. Det kändes faktiskt ganska bra!

När vi kom tillbaka till Vägverket, efter ungefär en havtimmes körning, sa Hans-Gunnar först att jag hade placerat mig i rätt fil ganska sent i en korsning. Jag blev lite ängslig. Men sen sa han att jag hade klarat det! Jag blev så glad och ropade JAA! Hela tiden sedan dess har jag gått omkring och lett lite fånigt :)

Nöjda jag med mitt Körprovsprotokoll! Det fungerar som körkort tills det riktiga kommer med posten! :)

1 kommentar: