fredag 11 september 2009

Riskettan


Hela förmiddagen har jag varit på körskolan och haft riskutbildning. Min körskollärare berättade om alkohol, droger, trötthet och andra saker som är en risk i trafiken. Vi fick se många filmer också, hemska filmer. Några var påhittade och andra var riktiga filmer från verkligheten. Det var så hemskt att jag grät ibland; ungdomar som berättade om när deras småsyskon blev påkörda och dog, rattfyllerister som beskrev hur det kändes att vakna varje morgon och veta att man dödat ett barn, blodiga bilder på människor som skrek, förtvivade förare...

När jag gick från körskolan lovade jag mig själv att aldrig aldrig köra om jag druckit.
Gör det du med

2 kommentarer:

  1. jag är med på det!

    Hoppas ni får det trevligt i helgen!

    Har du lust att koma hit nästa helg och vara barnvakt?

    SvaraRadera