tisdag 22 september 2009

Skulpturpark

Jag och Maria gick en sväng i en skulpturpark i Umeå på måndagseftermiddagen. Hade med kameran och tog massor av bilder, här är några:

Många, många tröjor hängde på rad uppe bland träden.

Jag ryckte till när jag först såg den här mannen på taket, men insåg sekunden efter att det, som tur var, bara var en staty!

Ett hus utan dörr... Säkert väldigt poetiskt och fyndigt, men jag förstår inte alls vad det ska betyda...


Det här förstår jag därimot vad det betyder! Tänk om det fanns lite fler såna här skyltar runt omkring på jorden, då skulle världen kanske vara lite gladare!

Titta högst upp på skorstenen. Jo, det står en häst där!


Ett hus helt gjort av drickabackar!

Ett lusthus mad olika saker gjorda av gamla tvångströjor...

En staty..?

1 kommentar:

  1. Wow! Vad mycket konstigt det finns här i världen!! Haha! :) Jag vill åka till Umeå igen! Det är alltid så roligt! Jag vill också se på de där konstiga statyerna (fast mest är jag sugen på att leka på Leos lekland! Har hört att det är väldans skoj där!). Kramar!!!

    SvaraRadera