onsdag 9 september 2009

Orientering


Jag har precis varit ute och sprungit en sväng. På stigarna i skogen mötte jag många gymnasieungdomar med kartor i handen, några som målmedvetet bara svishade förbi och andra som förvirrat gick omkring bland träden. Orientering var det roligaste på idrotten på skolan, tyckte jag. Och nu när jag såg alla som var ute och orienterade blev jag så sugen att göra det igen!

Jag och Sandra brukade vara jätteduktiga på att orientera, utom när vi gick vilse. Men det gjorde vi inte så ofta och vi hittade ju alltid tillbaka till slut... Bara en gång var lärarna tvungna att gå ut och leta efter oss :)

Det var jättehärligt väder ute när jag sprang, varmt och soligt! Så efter en snabb kall dusch har jag tagit på mig en sommarklänning. Man måste ju ta vara på den sommar som finns kvar, kanske är det här sista dagen man kan ha klänning på sig? Nu sitter jag och äter en yoghurt och bloggar lite, innan jag ska gå ner på Lillänge och handla lite och leta efter en present till pappa som snart fyller år :)

2 kommentarer:

  1. Haha! Kom att tänka på när jag själv orienterade i skolan! Jag och mina kompisar brukade ha med oss en nål och så tryckte vi av de duktigas "stämplar" med nålen!

    Vi delar inte samma genuina intresse för orientering märker jag :-) / Elin

    SvaraRadera
  2. Haha! Jaa det var roligt att orientera! :) Minns du när vi gick vilse i skogen, kom ut på E14 och började gå längs motorvägen! Åååh vad duktiga vi var ;) Vi trodde nog att vi åtminstone skulle komma fram till Torvalla nån gång om vi tog den vägen! Tur att vi hittade de där lärarna! :)

    SvaraRadera