söndag 6 december 2009

Birmingham!

Klockan åtta på lördagsmorgonen kom Sandra hit och hämtade upp mig. Det var kallt ute men varm och skönt i bilen, vi ställde in GPSen på Birmingham, och åkte mot julklappsshoppingen! Efter ungefär en halvtimme körde vi av motorvägen, runt på massa rondeller och sen tillbaka upp på motorvägen igen, precis som GPsen sa åt oss att göra.

-Vad konstigt, varför körde vi så där? frågade jag lite oroligt.
-Ingen fara, jag har kört här förut, vi är på rätt väg! sa Sandra.

Vi åkte nån minut på vägen.


-Kolla, solen är på den här sidan nu! Förut var den ju på den sidan! Hmm, det betyder ju att vi är på väg åt ett helt annat håll än förut... Vi åker ju tillbaka, Sandra! sa jag.
-Är du säker? svarade hon lite tveksamt.

Jag kollade på GPSen, och den hade ändrat målet mot Hay Bluff, en berg i Wales, istället för vårt hostel i Birmingham! Den hade ju ramlat ner på golvet några gånger, men jag hade bara tagit upp den igen, inte ens tänkt på att några knappar kunnat tryckts in. Tyvärr så kunde vi inte vända på motorvägen, utan var tvungen att åka nästan hela vägen till Hereford innan vi kunde vända och köra mot Birmingham igen! Det var först gången vi blev vilse under resan, men långt ifrån den enda, för som ni vet är ju jag och Sandra experter på att gå vilse!

Vi kom fram till staden ungefär klockan tio, och shoppade fram till åtta på kvällen! Med många påsar gick vi då mot bilen för att köra till vårt hostel. Men inte mindes vi vart bilen var! Vi gick och gick... Efter att ha gått i cirklar i en halvtimme eller så kände vi igen ett hus, och där var bilen! Vi ställde in GPSen på hostelet och körde iväg, det låg visst bara runt hörnet! :)


Vårt hostel, Birmingham Central Backpackers, var en färgglatt och kitchigt hus, med massa glittergirlanger och pappersstjärnor i taket, ceriserosa väggar och små tavlor överallt! Vi checkade in och gick sedan in till stan igen och kollade på en julmarknad (vi provade jättegoda tyska friterade potatiskakor) och åt middag på en mysig italiensk restaurang!
När vi kom tillbaka till hostelet spelade vi vem där? och uppdaterade våra julklappslistor innan vi gick till vårt rum och la oss. En jätterolig dag!


Idag vaknade vi halv nio i vårt blåa och rosa glittriga rum (nyvaken Sandra på bilden), duschade iskallt (varmvattenberedaren på hostelet gick sönder, men lagades till slutet av duschen!), åt frukost och fortsatte sedan shoppingen! Nu har jag bara några pence kvar i plånboken, men är nästan färdig med alla julklappar! Tillbaka till Hereford kom vi klockan sex på kvällen, jag helt slut och har ont i fötterna, men är glad och nöjd med vår shoppingtur!

1 kommentar:

  1. haha! ni lyckas jämt gå vilse ni ha inte fundera på å skaffa ett lockalsinne?

    SvaraRadera