tisdag 1 december 2009

The traffic was busy today

Halv tre i eftermiddags började jag som vanligt att göra i ordning småbarnen för att åka och hämta Aiden på skolan. Det tar ett tag att ta på skor och jackor, fylla på saft i deras flaskor, kolla så att allt finns med i blöjväskan, ta med något mellis till barnen och fälla ihop vagnen och stoppa in den i bagaget. Oftast vill Harry och Charlie åka och hämta Aiden och tycker det är roligt, men ibland blir de arga när jag säger att det är dags att åka och hämta honom från skolan. Idag var en sådan dag. Men kvart i tre var jag som vanligt färdig för att åka! Mellan tio minuter och en kvart brukar det ta att åka till skolan, beroende på hur mycket trafik det är och om man har tur vid trafikljusen.

Vi parkerade utanför mataffären Sainsbury's och gick och hämtade Aiden. Vi kunde åka igen ungefär en kvart senare. Vid den här tiden på dagen, runt halv fyra, är det oftast mycker köer så det tar därför lite längre tid att köra hem än att köra till skolan. Men idag var det ovanligt mycket trafik! Innan vi ens kommit ut från parkeringen på Sainsbury's hade Charlie somnat, och det var inte för att hon somnade jättesnabbt utan för att det var sånna köer!
Efter en halvtimme i bilen sa Aiden att han var jättejättekissnödig, och vad kan man göra åt det när man sitter fast i en bilkö som rör sig i snigelfart? Vi var precis på väg in i en rondell, och på andra sidan rondellen fannsen affär, Tesco, med toaletter i. Så jag sa att han fick hålla sig bara en liten stund till så skulle vi kunna stanna på affären. Men idag tog det mer än fem minuter bara att köra runt i rondellen!! Jag har aldrig varit med om så långsam trafik! Vi kom i alla fall till Tesco några minuter senare, så Aiden sprang på toaletten och sen åkte vi hemåt. Ungefär en timme tog det att åka hem från skolan idag, jämfört med tio minuter dit.

Ibland blir jag så less på trafiken här att jag bara vill skrika, men vad tjänar det till? Bättre att sätta på en bra skiva och sjunga med högt istallet!

1 kommentar:

  1. Vilken trafik!

    Vänta bara till vi ska över vägen utanför Preem i Norråker, här kan de bli köer. Eller...

    D & M

    SvaraRadera