fredag 4 december 2009

Olika sorters shopping


Idag, strax efter klockan fyra, plingade det på dörren och en lastbil från mataffären Tesco stod utanför huset. In kom en gubbe med lådor fulla av mat. Det är så den här familjen handlar, det är jättevanligt att göra så i England! Beställer på Internet och sen levereras det direkt till köket, enkelt eller hur?


Om några minuter kommer Veronica hit, vi ska nog ta en promenad till Asda, den största mataffären här i Hereford, och köpa nåt fredagsmums! Så det blir lite kvällsshopping! Vi kommer nog kolla på film ikväll, och planera vårt luciatåg nästa helg. Inga lucialinnen finns det (eller några andra långa vita klänningar, nattlinnen, t-shirts, skjortor...), ingen luciakrona, inga lussebullar, ingen glögg... Men vi ska nog komma på nåt!


Imorgon åker jag och Sandra till Birmingham och julklappsshoppar! Det ska bli jättekul! Vi ska sova på ett hostel på natten och gå på teater, fast mest shoppa, shoppa, shoppa!!

2 kommentarer:

  1. Hej Ylva! Kul att läsa din blogg! Jag skulle gilla den här sortens matshopping! Hoppas detta kommer till Sverige också! Du har fullt upp ser jag men jag hoppas du trivs jättebra! Ha det gott Ylva! Jag gillar också december!
    Kram från Monica

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Hoppas du har en bra andra advent! Tänkte bara kika in och säga hej! Trots att jag inte är alltför frekvent på att kommentera så är jag ju inne här varje dag och kollar och det är ju så kul att följa dig och dina äventyr!

    När kommer du hem i jul och hur länge stannar du? Hinner du till Umeå nått? Jag jobbar ganska mycket runt jul och nyår så jag hinner nog inte tyvärr till Östersund men det vore kul om du kom hit! :-)

    Ha det bra! Kramar Elin

    SvaraRadera