onsdag 9 december 2009

Tovning på scouterna

Ikväll skulle Sandras pojke Sam ha pyssel på scouterna, och jag och Sandra hade lovat att komma dit och lära dem tova! De skulle tillverka saker att sälja på en julmarknad till helgen, och vi tänkte att några tovade grytunderlägg eller tulpaner nog skulle gå bra att sälja.

Sandra kom och hämtade mig strax efter middagen, jag trodde att Sam skulle sitta i bilen också (eftersom det ju var hans scoutgrupp vi skulle till) men där satt Lottie istället! Sam hade visst tyckt att pyssel var för tjejigt och stannat hemma. Och likadant tyckte nog de andra i scoutgruppen (som bara är för killar), för på scouterna fanns kanske 15 mammor, fem systrar och bara tre pojkar!


Vi lärde i alla fall barnen att tova, och det var skoj! Det andra pysslet man kunde göra var kransar till dörren och ljusstakar, av löv, kottar, bär och sånt. Jag och Lottie gjorde en jättefin dörrkrans med alla sorters löv som fanns, torkade apelsiner, en rosett och massa glitter- och guldsprej på!

Vi bar in kransen i köket där alla andra kransar och ljusstakar som mammorna gjort låg och torkade (???) Vår krans var den allra finaste!! Den blir nog såld först av alla på julmarknaden till helgen :)

1 kommentar:

  1. Jaa, det tror jag också! (jag ska köpa den...) Närå! :P Det var en rolig kväll! Jag får nog ta och göra en krans när jag kommer hem till Sverige! :)

    SvaraRadera