fredag 4 december 2009

Promenad till parken

Idag började jag jobba redan klockan sex på morgonen, tidigaste dagen hittills. Efter att jag skjutsat Aiden till skolan gick jag och barnen ut på promenad. Barnen var ganska gnälliga på morgonen, speciellt Harry, så jag tänkte att de skulle lugna ner sig om vi gick ut en sväng. Rachel jobbade natt igår, så jag tänkte också att det var bra att hon fick sova ifred. Det var frost ute och ganska kallt, men soligt, en fin dag! Barnen lekte i lekparken en stund och på vägen hem tog jag en omväg för att njuta av det fina vädret, och tänk, båda barnen somnade i vagnen! Så nu är jag en glad au pair! Jag kan göra lunch i lugn och ro och har till och med tid att uppdatera min blogg!
Charlie äter ett smörgåskex och gungar. Hon är alltid hungrig!
Harry kände för att åka rutchkana bak och fram idag!

Helt plötsligt var Harry borta, men snart såg jag honom i en SOPTUNNA! Jag trodde han hade klättrat in i den på nåt sätt, och tänkte att jag aldrig skulle få ut honom därifrån. Men som tur var gick utsidan att öppna som en dörr, så han var inte i själva tunnan och det var inga som helst problem att få ut honom! :)

2 kommentarer: