måndag 14 december 2009

Sista helgen i England för detta år!

Nu är den sista helgen i Hereford för år 2009 slut. Det har varit en jätterolig helg så det är lite tråkigt att den är slut, men samtidigt jätteroligt för det betyder att det bara är FYRA dagar kvar tills jag är hemma igen! Jag längtar efter Sverige. Här kommer lite bilder från min helg!


I fredagskväll var jag, Sandra, Lottie, Veronica och Millie (Veronicas äldsta flicka, 7 år) på bingo på barnens skola. Aiden ville följa med, men kunde inte för han skulle till hans riktiga pappa den här helgen. Det var roligt på bingon! Hon som ropade numren sa att hon skulle ta det långsamt eftersom det var så många barn med, men hon ropade numren jättesnabbt! Vi hann med de flesta i alla fall :) På en av de sista brickorna vi gjorde hade jag bara ett nummer ifrån att vinna, jag sa det till de andra vid bordet, och precis efter jag sagt det ropade hon mitt nummer! Alla vid bordet började ropa och skrika, så när jag skrek BINGO hördes det inte :) Men bingoutroparen förstod ändå att jag fått bingo, och så jag fick det här lila duschsetet! Roligt att vinna!


På lördagsmorgonen gjorde vi färdigt luciakronan och provade våra luciakläder, spännande kändes det! Här sitter jag och Sandra i Veronicas säng och lindar grönt glitter runt luciakronan.


Sen var det dags att baka lussekatter! Vi bakade i Veronicas kök, fast det var svårt att få barnen där att inte tjuvkika, men det gick bra. Vi ville att det skulle bli en överraskning hur de såg ut. Saffranet gjorde inte degen så där gul som den ska vara, så vi hällde i gul karamellfärg i degen också :)


Sandra stoppar i russin
Jag och Veronica med några nygräddade lussekatter. De blev jättegoda!

På lördagskvällen sov jag över hemma hos Sandra. Jag, Sandra och Lottie hade tjejkväll; målade naglarna, spelade in några filmer med Sandras webcam, kollade på film och åt popcorn. Mysigt!


Lördagsförmiddagen ägnades åt julklappsshopping, sen åkte vi hem till mig och bakade pepparkakor med Harry och Charlie. Barnen tyckte det var jätteroligt, men det kom mjöl precis överallt!

Första plåten med pepparkakor brände vi :) Alla ugnar här i England är mycket mindre än hemma, så plåtarna är jättesmå!

Charlie pustar ut efter Bakningen
Mycket att göra; baka, städa och ta hand om barnen, för plötsligt var Steve borta. Vi som var tvugna att gå till Veronica för att fixa det sista inför luciatåget! Vi trodde han gått ut, men efter en timme eller så kom han nerför trappan, han hade bara lagt in kläder i garderoben sa han. Tror han var lite trött på barnen och stannade uppe längre än nödvändigt :)


Luciatåget! Veronicas familj kom hem till mig, så köket blev knökfullt! Barnen satt på golvet och de vuxna runt köksbordet, det var nervöst med roligt! Barnen älskade det, satt helt stilla och tysta och bara kollade! Trodde jag aldrig om mina busungar! Sen åkte vi hem till Sandra och lussade, kortet kommer från deras vardagsrum, och sen åkte vi till The Network, typ som en scoutgrupp för ungdomar mellan 18-25 och lussade och berättade lite om luccia. Vi ska börja i scoutgruppen efter nyår, det ska bli kul!

Trötta och nöjda med vårt luciatåg åkte vi hem till Sandra och drack glögg och åt åt lussebullarna och pepparkakorna som blev över. Ett av de roligaste luciatåg jag varit med i! Och definifivt ett av de mest uppskattade!

1 kommentar:

  1. Åh vilket juligt inlägg! Jag kommer alltid att minnas den här Lucian! :) Visst var det roligt när alla sjöng med i Deck the Halls? Och när vi sjöng julsånger i bilen efter att alla luciauppträdanden var slut? Hallelujaaaaa, haleluljaaa...! :) Vi ses imorgon, kanske! :D

    SvaraRadera