söndag 10 januari 2010

En härlig helg!

Lördagen spenderades i en pulkabacke! Alla pulkor och kälkar är slåtsålda i hela stan, så barnen här i England får vara lite mer uppfinningsrika när de ska ut och leka i snön. Vi såg de som åkte på plastpåsar med handdukar i, bilbarnstolar och byggplast... Själva susade vi nerför backen på vita plastbrickor! :)


Det var roligt att åka bricka!

Det var några som hade gjort jättestora snöbollar, som de sedan rullat nerför pulkabacken och kraschat in i en häck! Jag och Veronica provade att klättra upp på en :)

På eftermiddagen fixade vi oss hos Sandra och gjorde ansiktsmasker. Det var svårt att få gurkan att hålla sig på plats!
Vi åt lite snacks under tiden vi fixade oss också, mysigt!
Sen träffade vi scoutgruppen vi är med i, The Network, på en restaurang och middag tillsammans! Jag åt Chicken and Leek Pie with Fries and Pies och en grädd-maräng-hallon-grej till efterrätt, gott!

Vi fick cristmas crackers på middagen också, typ smällkarameller, med godis, en gåta, en leksak och en papperskrona i. Veronica fick en mustach i sin cracker, som jag provade :)

Senare på kvällen gick vi vidare till en pub och sedan en nattklubb där vi dansade! Det var en rolig kväll! Och det är roligt att lära känna några ungdomar från England!

Idag åt vi engelsk brunch på stan och sen shoppade vi! Jag köpte världens sötaste klänning på New Look, ett par klackskor, stövlar och en present till storasyster som tar barnmorse-examen till veckan (grattis, grattis!). På åkte jag hem och lekte med barnen en stund, kollade på slutet på Sound of Music och åt middag, sen var det dags för en träff med The Network igen! Vi spelade Pictonary, mitt lag förlorade men det var skoj ändå!

Har haft en jättebra helg i alla fall! vad har ni gjort i helgen?

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att ni börjar träffa lite "infödda" och att ni varit ut på pub och disco. Det börjar arta sig ;-)
    Ska bli spännade att se vad som kommer med posten!
    Kram
    Storasysrter yster

    SvaraRadera
  2. Hej Ylva. Är det okej om jag använder dig som referens tills när jag ska söka extrajobb/sommarjobb hos Törners?
    Kram Jessica

    SvaraRadera