söndag 3 januari 2010

Min jul i bilder

Har handlat på svenska affärer i jul! Äntligen fick jag äta all den mat jag längtat efter! Utanför Ica Maxi fanns det en kåta där de bjöd på glögg och viltwok, jättegott och mysigt! Och så kändes det svenskt! Här är pappa, vi har precis handlat lite julmat!

Jag vaccinerade mig äntligen mot svininfluensa, så nu behöver jag inte oroa mig för att bli smittad längre!


Min kära broder Björn skär prinskorvar. Vi åkte till farmor och farfar och firade jul, roligt att fixa julbordet var det!


På julen ska det vara marschaller i tomtemarschallhållare!

Efter att all julmat var fixad, vi hade kollat på Kalle Anka och ätit julbord i flera timmar kom tomten! Den riktiga alltså! Tyvärr fick Björn inte träffa honom, han var ute och köpte en tidning precis när tomten kom, vilken otur va?


Ett av många paket jag fick av tomten!

Mamma blev glad för sin present hon fick av Eila, två kikare gjorde av toarullar!


Vi åkte till mormor och morfar och hälsade på i mellandagarna. Åt god mat, lekte med kusinerna och öppnade mer paket!


Sen åkte Björn och jag till Umeå och hälsade på storasystrarna. Här är söta systerdottern Eila, vi var ute och lekte i snön hela dagen!

När det snöar hela tiden måste man skotta och sopa ofta tyckte Eila.


Emil, Eila och Axel åker madrass nerför en bana vi byggde på tomten!

Bowling på kvällen. Jag kom sist!

Hade hört att om man gör korvar i håret när det var fuktigt och låter det torka, får man fina lockar sen. Provade på nyårsafton. Det blev inte riktigt som jag föreställt mig (tänkte korkskruvslockar och det blev krull) men det var roligt med en ny frisyr ändå!

Spelade många roliga spel under julhelgen. Här provar vi ett ritspel!

Med farmor, farbror Anders, Björn, mamma och farfar på trappan ute på nyårsafton.

Jag och mamma var lite trötta när vi skulle vaka in det nya året :)
Farmor läser diker på kvällen!

Vi såg några renar på vägen hem mot Östersund igen.
Det här har varit det allra bästa jullovet någonsin!

3 kommentarer:

  1. Ser ut som en helmysig supersvensk jul! BÄSTA JULLOVET NÅGONSIN, inte sant?! :) Vi ses imorgon! KRAM

    SvaraRadera
  2. Japp, det allra bästa jullovet jag haft!

    SvaraRadera
  3. så nu är du tillbaka i england...känns det ok?
    Kram storasyster yster

    SvaraRadera