onsdag 6 januari 2010

Mera snö...

Imorse när jag vaknade snöade det ute, stora blöta snöflingor, och på marken låg det säkert en decimeter snö! Så Aidens skola hade stängt och jag fick ta hand om alla tre barnen idag.

Det är ingen som skottar bort snön här, utan man väntar helt enkelt tills den tinar bort, därför går det knappt köra bil när det är snö ute. Tur att det bara är snö några dagar om året...

Dagen började bra, vi lekte inne en stund och gick sen ut och byggde en snögubbe och hade snöbollskrig! Barnen har inga vinterkläder, så jag tog på dem dubbla byxor och strumpor och fleecejackor under deras tunna vinterjackor.


Efter lunch gick jag och Veronica till en park med alla våra barn (sju stycken mellan 1-9 år), jag tog vagnen till de små. De var nästan omöjligt att köra vagnen på den oskottade trottoaren, men det gick om jag anstängde mig lite :) Barnen var glada på vägen till parken, vi hade snöbollskrig och skrattade. Jag och Veronica kände oss som två duktiga dagisfröknar :) Men när vi kom fram till parken var det slut på det roliga. Barnen blev osams och frös och började grina och skrika. De fortsatte skrika för full hals hela vägen hem också, den 30 minuter långa promenaden var nog den värsta jag varit med om...

När vi kom hem somnade Charlie, och jag , Aiden och Harry kollade på en film och drack te, så dagen blev bra till slut igen ändå :)

1 kommentar:

  1. Hej :) Det här kanske låter lite skumt men jag ska snart åka till Hereford som au pair så jag googlade lite och din blogg är set närmaste jag kan komma till någon som kan hjälpa mig :P Jag funderar på om det finns något ställe där man kan träffa andra au pairer och om det finns några roliga saker att göra i Hereford :)

    Det vore jättesnällt om du kunde skriva ett litet mail till mig anette_nyberg@hotmail.com

    Tack på förhand
    Anette

    SvaraRadera