tisdag 5 januari 2010

Jag ser det snöar

Idag var jag ledig, sånna dagar gillar jag!
Vaknade halv åtta av barnskrik, men försökte sova en stund längre. Sen åt hela familjen frukost tillsammans (första gången!) innan Steve åkte till jobbet. Jag, Rachel och barnen plockade då fram piprensare, glasspinnar och glitterlim och pysslade ett litet tag. Sen kollade jag på film med Harry. När vi kollade ut genom fönstret såg vi att det snöade!!
Jag tog på mig kängor, en varm jacka och mina nya julklappsvantar som mamma stickat och gick hem till Sandra!
När jag kom fram dit gick jag, Sandra, Lottie och Sam till ett fält i närheten och hade snöbollskrig och byggde en snögubbe! Det var roligt! Visste blev snögubben fin? Den fick till och med en fluga och så en hatt av is!
Jag kom hem på eftermiddagen och lekte en stund med barnen, de hade kompisar på besök så det var många att hålla koll på :) På kvällen gick jag, Veronica och Sandra till en restaurang och åt efterrätt, jag tog en banankolapaj och de åt chokladmuffins med chokladsås och glass, mumsigt!

Veronica på bron på väg hem från stan. Ser ni vad fint det blev här, nu när det är lite snö på taken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar