tisdag 20 september 2011

Åter i skolbänken

Ikväll började min franska-kurs, på Langara College. Jag hade valt en level 1-kurs, eftersom jag inte kan nån franska alls, men jag upptäckte snart att här i Kanada är man level 1 även efter flera års studier. Så mina klasskamrater hade pluggat franska mellan 1-5 år. Läraren vägrade dessutom prata engelska i klassrummet, där var det bara franska som gällde. Det blev inte direkt någon mjukstart, men jag kommer nog lära mig massor! Om jag tränar mycket kommer jag kanske till och med att förstå vad läraren säger om ett par veckor :)

4 kommentarer:

  1. Jag hörde en gång ett tips för att komma in i ett helt nytt språk. Låna några barnböcker (på franska i detta fall).

    Skönt ändå att studierna är kravlösa. Allt du lär dig är bonus.

    D

    SvaraRadera
  2. oj, hur tror dom att man ska lära sig nåt om dom inte kan förklara på ett språk så man förstår.. märkligt

    SvaraRadera
  3. mais c'est super ma belle soeur, bientôt tu sais parler francaise et nous deux pourons aller à Paris ensemble.

    Bisous ta soeur Mia

    (ps:anv google translate)

    SvaraRadera
  4. Bonne chance, le français est une belle langue! =)

    SvaraRadera